Zaman Sekulah Ku Dolok

1) aku dolok sik pandei baca jam..sampey abang aku polah modul jam untuk aku..nya pusing jam, aku jawab la pukol berapa..mun salah..pangkong palak..paling paling pun nya lastik tangan aku huhuhu..sakit time yaa. (ya darjah satu)

2) dibesarkan dengan lagu-lagu BPR (BumiPutra Rockers).Abang aku conquer radio..

3) dolok masa sekolah rendah aku selalu dapat top 3 dalam kelas. Ku dolok banyak bergaul dengan orang bidayuh..sekolah di kampung bidayuh..4 tahun jak ku dapat mengekalkan kejuaraan sia sebelum aku berangkat ke Melborne Bintulu..

4) aku merupakan pengawas sekolah..selalu nya awal pagi aku kenak polah report sebab aku juak ngulu orang main lastik burung..kehkehkeh...

5) dikenali sebagai tomboi di kawasan perumahan aku..mana ada laki main bol..aku join. sik kisah la walaupun aku sorang-sorang jak rambut bertoncang time ya.Posisi aku dolok selalunya stricker.

6) selalu kenak paluk leh mak aku ngan pacik aku sebab suka mandik aik d kolam batu besar2 sik jauh dari perumahan mekorg..

7) first surat cinta ku dapat time aku di darjah 4..dengan biak sebelah kelas.time ya cuma sempat berflying-flying kiss..Sikda surat mahupun tepon..

8) congek memang sik dapat dielakkan..suma orang mesti dengar cakap aku..mun sik, aku akan bersorok di bawah meja makan..guling-guling rah kerusi makan..sampai dak mak ngan bapak ku bercarik aku di merata tempat

9) aku dari famili yang cukup makan time ya..so bila ku dapat nombor dalam kelas..aku gembira mun bapak aku bawakan aku tabung free dari bank tempat nya jaga ~wee~

10)sik selalu sambut besdey sebab salu clash ngan time orang rami...kenek tok pun sama juak

banyak lagi kisah hidupku semasa kecik..manis untuk dikenang..aku rindu time ku dolok..rindu ngan persekitaran ku.. sik macam kenek tok..huhhh..

Posted by --- YaYangLiza --- | at 12:34 AM